Fallout 2 je sequelem dnes již kultovního post-nukleárního RPG Fallout. Příběh se tentokrát točí kolem GECKu, "prastarého kufříku, který dokáže vše rozzelenat" - a který vaše (řádně zdegenerovaná) vesnice aktuálně potřebuje. Hra dodržuje a rozvíjí všechny oblíbené prvky (vývoj postavy založený na systému SPECIAL, dobré a košaté dialogy, unikátní "lore") prvního dílu. Ačkoliv je hra asi čtyřikrát větší než předchůdce, byla kvůli velkému nátlaku na vývojáře dokončena během pouhých 11 měsíců. Pod hru byli poprvé oficiálně podepsáni Black Isle Studios.
Dá se říci, že s sebou Fallout 2 - jako jedna z mála her - přinesl jisté poselství, poselství o zbytečnosti války a nepoučitelnosti lidstva ("Válka. Válka je vždycky stejná"). Hru lze také chápat jako post-nukleární svět, jak si ho mohli představovat Američané během první fáze studené války. Tvůrčí studio bylo bohužel v prosinci 2003 rozpuštěno, a tak řada myšlenek rozvíjejících tento odkaz zůstala nedotažena.
O několik let později vyšla akčnější odbočka série jménem Fallout Tactics: Brotherhood of Steel, v roce 2008 spatřil světlo světa třetí díl, na kterém tentokrát pracovali lidé z Bethesda Softworks, a v roce 2010 pak Fallout: New Vegas.
@Longin (09.05.2024 23:17): Když jsem to hrál úplně poprvé, vycházel jsem z článku na VŠB (část od Xainta). Ale když jsi zkušený falloutář, tak ho asi ani nepotřebuješ :)
Hrávám to na ty critically, tj. hodně štěstí (8 + pak 2 v NCR), sílu 6 (klasika), vnímání občas pro srandu dávám na 2 (pro boj zblízka je k ničemu, zato pak mají nepřátelé na začátku boje 2 kola, to ti tu obtížnost hlavně na začátku dost zvýší :)). Odolnost velkou, protože chvíli trvá, než se z tebe stane pravá mlátička, která kopem do hlavy knockoutuje kdekoho. Inteligence a hbitost co nejvyšší (i když ta hbitost asi stačí na 8, pravda).
A k tomu ty perky, které už byly zmíněny (hand to hand evade je super :)). Ale fígl s 300% melee jsem nikdy nezkoušel.
Pokud si to chceš opravdu ztížit, tak můžeš dát to vnímání na 2 a třeba ještě nedávat gifted...
Hrávám to na ty critically, tj. hodně štěstí (8 + pak 2 v NCR), sílu 6 (klasika), vnímání občas pro srandu dávám na 2 (pro boj zblízka je k ničemu, zato pak mají nepřátelé na začátku boje 2 kola, to ti tu obtížnost hlavně na začátku dost zvýší :)). Odolnost velkou, protože chvíli trvá, než se z tebe stane pravá mlátička, která kopem do hlavy knockoutuje kdekoho. Inteligence a hbitost co nejvyšší (i když ta hbitost asi stačí na 8, pravda).
A k tomu ty perky, které už byly zmíněny (hand to hand evade je super :)). Ale fígl s 300% melee jsem nikdy nezkoušel.
Pokud si to chceš opravdu ztížit, tak můžeš dát to vnímání na 2 a třeba ještě nedávat gifted...
Pro: svět reagující na činy hráče; atmosféra; souboje; intro a vůbec veškerá videa; Juan Cruz, animace úmrtí a bozar :-)
Proti: chyby technického rázu; některé nedodělky