Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@raisen (27.03.2024 18:40): Snad ti ten dabing sedne. Ale vždycky si to můžeš změnit, což je fajn.
Ještě sem dám pro jistotu takový malý guide k rekrutaci postav (Charllize mě na to totiž taky předem upozorňoval). Jsou tam asi určitě nějaké spoilery, takže bacha. Ale některé postavy se navzájem vylučují a další je klidně možné minout. Je to spíš pro ty, co berou složení party vážněji.
@Charllize (16.11.2023 20:02): To je mrzuté. Budu doufat, že se to nějak prošťouchne...

Ale jo, ty ryby jsou fajn. Líbí se mi, že tam dali i ty velikány. Otec Hlubinného moře stál za to :)

Asi. Zajímalo by mě, jestli to dělá i ta Oled verze, já mám pořád tu první verzi Switche.
@Tainaru (16.11.2023 19:48): No mne by zajímalo kolik tam mám celkem hodin. Iserii jsem loadoval na jednom místě takže to moc na celkovým čase nepřidalo. Jenže proste se pokakala Playstation aplikace kde ten celkový čas byl videt a trci mi to tam na 51 hodinách. PS4 sama o sobě tenhle údaj nemá.

Ony ty ryby pak lítají po čtyřech a i sesti kusech když máš skill na max tak to jde rychle docela. A hlavně mně po asi dvaceti letech bavilo v jrpg chytat ryby. :)

Asi jak hraješ dlouho tak dojde hře RAM a spadne to, ti dělají někdy i hry na psku .
@Charllize (16.11.2023 19:39): To jsi dobrej. No a ta Iseria ti taky dala časově zabrat.

Já sejvuju pořád. Na Switchi je to navíc potřeba, protože čas od času se mi stane, že mi hra (jakákoliv) při opravdu dlouhém hraní spadne. Tady se mi to stalo asi dvakrát. A taky u těch endingů to hodně naskákalo.

Nj tak příště budeš mít taky bestiář komplet :)

Edit: ne, screen jsem udělal až teďka :) Používal jsem savy z obou průchodů a vracel se k nim kvůli těm endingům.
@Charllize (16.11.2023 18:23): Aha. Ale možná je to takhle lepší s těmi obrázky, že se opticky nerozmělňuje text, a taky by toho někdo mohl zneužít přímo k zobrazování spoilerů. Mobilní uživatelé by zas kvůli načítání obrazu mohli přijít o data... Ať se čtenář sám rozhodne, zda kliknout na obrázek.

Já se přiznám, že si nejsem zcela jistý tou herní dobou, protože po dohrání obou průchodů jsem se střídavě vracel k oběma savům a u obou mi ještě naskakovaly další hodiny. Ale už nejsem schopen určit, kolik jich mohlo být. Zase jindy jsem to nechal zapnuté a vůbec jsem u hry nebyl, nebo jsem odehrál nějaký ending a pak neuložil hru. Takže jsem spíš střelil odhad, který mi píše závěrečný save. Jsem zvědavý, kolik mi na hře celkově napočítal systém Switche, ale to si ještě musím asi dva dny počkat. Nicméně ten druhý průchod byl fakt už rychlovka jenom na pár hodin.
@Tainaru (16.11.2023 18:12): No jako ze by bylo lepšejší kdyby ty obrázky byli videt mezi textem rovnou. Přitom třeba jinde ( profil, pmka ) to jde.

Jo dnes to bylo ohledně komentů pro mně zajímajší, ještě by někdo mohl přihodit hodnoceni k Wotr aby se dostal do repre a bude dokonáno.

Btw, pro srovnání, mně na Universe to zabralo 78 hodin jedno dohrání. Šokující ze ty jsi to za tu dobu o obtiznost níž stihl 2x. Tolik k tomu proklamovanemu tvrzení že někde se vyskytuje údaj jak je která hra dlouhá. Celé to je pak v detailu úplně jinak :)
@Charllize (16.11.2023 17:56): V tom případě máš dnes velký den! Nejdřív komentář na FFX-2 od Peach a teď Star Ocean :)

No, už nějakou dobu jsem přemýšlel, jak do komentáře implementovat víc obrázků v přijatelné kvalitě. Doposud jsem používal imgur, ale ten se chová nějak divně a přijde mi, že zmenšuje zobrazení, nebo co. Tak jsem se akorát nechal inspirovat Paulem, který už dříve někde používal abload.de, a celkem mi to takto vyhovuje.

Když OT patří mezi moje srdcovky, no... :)
@Tainaru (komentář): Bezva komentář, je vidět že se ti to fakt líbilo a jsem rád že na tom nesu svoji propagační vinu :) Ja na něj čekal, jelikož se mi nechce psali vlastní a tušil jsem ze to podstatné vystihneš a nebude třeba přidávat další.

Hmm, oni nejdou dávat do komentů obrázky zejo? Dost škoda, máš jich tam dost :)

PS: dokonce to svedlo boj v oblibě z OT2, oj oj :)
@Tainaru (13.11.2023 18:54): Dík :) Ale obě najednou v aréně už zkoušet nebudu. Možná až to budu hrát podruhé, to je už fakt na palici.
Pěkné ty achivy, Ja mám 78% chybí mi ty za druhé dohrání a minihra s vařením.
Taneček byl neplánovaný, ale odebral jsem se na Iseria fight do dungeonu kde hraje můj oblíbený song, tak to nějak k tomu svedlo :)
@Charllize (13.11.2023 17:52): Moc jsem nevěřil, že bys u toho vydržel, ale podcenil jsem tě :)
Gratuluji, to je top výkon, ostatní mohou jedině závidět! Já bych se do toho ani nepouštěl. Taneček v závěru mě pobavil, na Precis to sedí :)
Ale aspoň jsem si mezitím splnil achievy.
No a je to. Iseria poražena na Universe. Úplná šílenost, určitě víc jak sto pokusů.

Zásadní je jí dát aspoň jeden break a co nejdřív, což se povede málokdy a k tomu musí být všichni naživu a poblíž. Mockrát jsem měnil skilly a vybavení ale zásadní je mít imunitu na holy a dark aspoň u někoho, všichni imunitu na petrify a klidně na úkor čehokoliv dalšího co nejvíc attack ( Dias měl 9999 a zbytek kolem 8000+ ). Nevím možná jsou skilly co ji líp udrží ve stunlocku ale takhle jak jsem to měl jsem ji dokázal zadrhnout aspoň tak aby se furt netočila jak blbá. Ten její vrkotoč je problém hlavně před tím breakem jelikož se tam točí a regeneruje break štít. No a pak došlo i na kitovaní, jelikož je pitomá občas, a lockne se na nějaký čas na poslední živou postavu. To kitování mně mrzí a bylo by to bez něj čistší, jelikož jde evidentně o využití chyby v Ai. Ale i s tím mi myslím těch víc jak sto pokusu stačilo abych se cítil že to bylo fér :)
https://youtu.be/NCk0-PiAR30?si=k1qCOE4ZpjSQgbJU
@Tainaru (12.11.2023 12:27): Nojo, v mojí hře buď Iseria zustane na věky věků živá nebo ji prostě jednou dám nějakým normálním způsobem. :D
Mně právě vůbec nedává smysl to hrát znovu s lvl 255, prostě by mně to štvalo celou dobu. Teoreticky můžu začít z savu hned po dohrání tam mají ten lvl mnohem nižší ale to zas nebudu mít správně player stats…hehe
@Charllize (12.11.2023 12:18): Ano, rozehrál jsem NG+ s Renou. Jasně, všechny dosažené úspěchy se mi zkopírovaly včetně max levelu. Kdybych to rozehrál jako běžnou novou hru, tak nebudu mít ten bestiář, jak píšeš.

Heh, ta Iseria ti pěkně vrtá hlavou. Mít to tahové souboje, asi bych nad tím taky víc přemýšlel, ale takhle je to jen zběsilé bitkaření, což mě moc nebere :)
@Tainaru (12.11.2023 11:40): To já bych si to právě zahrál za Clauda ale se vším všudy ale to bych zas neměl ten bestiář prostě.

Nebo jak to myslíš? Bez NG+ nic přenést nejde ne?

Minihru dělat nebudu prostě, sice to znamená ze nepůjde zkompletovat pár věcí, ale co už. Mnohem víc mně trápí ta Iseria. Sice jsem přišel na další postup ale jeho výsledek je skoro to samé jako si vzít Blood Armor, což není úplně to co bych si představoval .
@Charllize (12.11.2023 08:50): Taky jsem ještě zkompletoval bestiář za Clauda a chybí mi tam 2 položky (Ashton a Renina PA), navíc mě zajímají ty exkluzivní scény za Renu, takže jsem to ještě před spaním rozehrál za ni. Taky se mi tím pak zaplní i zbytek těch in-game achievementů. Docela jsem na to zvědavý. Ale už to jen prolítnu. Líbí se mi, že hra vede v potaz celkový postup a nemusím třeba znova chytat ty ryby a podobně. Jo, změnil jsem i hudbu na původní soundtrack, abych měl srovnání.

Ta minihra je trochu opruz, ale dá se to celkem rychle naučit a Yarmu jsem pokořil na první pokus. Akorát se to musí dohromady opakovat aspoň 8x, no :D Ta mise s poražením protivníka KO mě pobavila. Ale jinak se přiznám, že ty mise moc neřeším a asi nebudu mířit na jejich kompletaci.
@Tainaru (11.11.2023 22:15): Jo cpaní postav knizkama nebo nějakou omamnou látkou před Final bossem je u SO klasika. V dalších dílech to zmírnili jen na jeden konec pro každou postavu.

Premýšlím jestli to hrát ještě jednou za Clauda nebo to nechat až za čas. Nejvíc mně rozčiluje ten nekompletní bestiář. Prostě dvě položky chybí. Jedna Ashton a druhá Claude a jejich exkluzivní fighty. ( A Iseria, lol )
Bych musel skrz tu NG+, což se mi nechce vůbec, a bez ni tam zas budou chybět dvě položky za Renu a Ernesta…

Tady ještě random vyjádření k minihře s vařením :)
 Points are given completely at random but the sheer amount of 0-10 is borderline insane. To infuriate you even more, they tied several missions to this PoS minigame. They knew what they did. 100%-ing this game is impossible for me solely because of this.
Fuck this minigame to the deepest part of hell.
@Charllize (11.11.2023 12:25): Jo, u jiných bossů to bývá horší :)
Odehrál jsem tu arénu, pochytal ryby, tipování králíků bylo naštěstí docela v pohodě. Masterchef vypadá na velkou bídu, moc se mi do něj nechce :D
(Edit: mno, masterchef hotov, ale nijak moc jsem si to neužíval)

Trochu jsem si hrál s těmi endingy skrze snižování nebo zvyšování ukazatele srdíček u každé postavy a pak repete bosse, už se mi podařilo jich vidět 23. Dokonce se mi zobrazil jeden bonusový ending pro celou skupinu po titulcích, když jsem navýšil každé postavě srdíčka na 3,5 s každou jinou postavou. To je docela zajímavé.
@Tainaru (11.11.2023 12:10): Jo ty efekty u soubojů mohli zmírnit, je to jak ohňostroj :)
Vetsina SO má ty soubojové arény veliké a díky tomu jde taktizovat tady se to mele na malým plácku a moc to nejde ta taktika. Vsadim boty ze kdyby to dělal triAce budou větší :)
Nj, tahový souboje jsou holt lepší no, ale SO je jedna z mála akčňáren co mi nevadí .
U Iserie je ta orientace dle health barů snadná, buď má 9999 nebo nula :)
@Charllize (11.11.2023 10:52): Já jsem ty minihry ještě nezkoušel a teprve mě to čeká :)
Prozatím mám jen hotový ten Maze + nafarmené max levely a skilly, pak hotové raidy a teď tu Iseriu.
U takových soubojů mi jde hlava kolem, jak všechno jenom lítá a já trošku nestíhám reagovat :D navíc se obrazovka topí v salvách záblesků, takže je třeba se jen orientovat hlavně podle ukazatelů HP. Tady mi je líto, že to nemá tahové souboje, nebo že tu není nějaký podobný epický souboj jako v Octopathu, kde bylo v osudném momentu potřeba chytře využít obě části party, když jich je taky 8. Ale jinak fajn.
@Tainaru (11.11.2023 00:45): Taky gratuluji, vzasade je k čemu, páč to fakt není lehký, ona dává postavy na jednu ránu i na Earth obtižnost :)
Tu druhou jsem zkoušel tak nejmíň 30x a jednou se mi povedlo ji vzít tak půlku zdraví. Je to zatím dost zoufalý. Je škoda že ta hra už nemá víc obsahu že by člověk dělal jiný věci a proste občas zkusil Iserii, takhle pořad dokolečka točit pár skoro nevyhratelných soubojů není nic co bych vydržel moc dlouho. Ale občas to zapnu a zkusím, ona jednou lehne.
No asi se dá říct ze jsem víceméně skončil. Už zbývají jen ultra tuhé fighty v aréně a Iseria. Ta prostě na Universe nejde. Kolikrát je game over během pěti vteřin. Jako mám tušení co bych ještě mohl zlepšit a vyrobit abych šance zvýšil ale i tak to bude pořád extrémně náročné. V 90% jejích útoku zabijí na jednu ránu postavy na lvl 255 s end game vybavením a vším na max. Celé to je o náhodě kolikrát komu procne guts a na jak dlouho se ji podaří udržet ve stunlocku. Má 7 500 000 HP což je pomalu jednou tolik než Gabriella. Prostě už to není na to abych u toho seděl hodiny. Spíš na to občas to zkusit .
Gabriela bez limiteru jsem dal, ten není tak hrozne OP.
PS: Gabriella a Gabriel nejsou jedna a ta samá osoba aby nedošlo ke zmatení :D
Včera jsem zápolil opět někdy kdy sem už měl dávno spát s finálním bossem Maze of Tribulation a po mnoha pokusech proste ne. Dneska sem líp připravil partu a šlo to asi na čtvrtý pokus. Uff, pak že to nejde :)

https://youtu.be/iQOP2Usue4s?si=vpy9xpe0OjXY7O96

Teď ještě její silnejśí kámoška Iseria a pak jsou obě najednou v aréně, případně jedna u nich pro sólo fight. To už ale určitě nepůjde :)
@Tainaru (09.11.2023 23:21): Ono ta Galaxy obtiznost je vlastně obtiznost na jakou by se to mělo hrát poprvé. V původní verzi na začátku Universe nebyla dostupná až když hráč nasbíral polovinu sound files tak až pak se odemkla.

Já mám většinu věcí hotovou, a jsem v polovině post game dungeonu. Btw pokud jsi absolvoval dvě PA s npc Philia odemkne se ti takzvaný limiter finálního pribehoveho bosse, tzn je pak několikrát silnější. Mně zatím sfouknul jak svíčku. :)


Tak snad nestrávíš většinu času tipovaním závodu králíků :)
Zjistil jsem ze zkompletovani bestiáře vyžaduje dva průchody hrou za obě postavy. Jelikož Rena i Claude mají pár exkluzivních PA soubojů. A ještě ten druhý průchod musí být na NG+ aby se ten bestiář přenesl. Což není moc domyšlené když o NG+ nestojím. Měli to udělat tak aby šlo vybrat co chci přenést jako to mívají NG+ v jiných hrách.
Jinak další věc je že těch 13 raid/world bossů dropne nejlepší zbraně ve hře pro většinu postav. Ani jedna ta zbraň v původních verzích nebyla a dělá to z Maze of Tribulation na Universe udělatelnou věc aby z toho jeden nezcvoknul :)
@Charllize (08.11.2023 16:33): Díky za stream. Zjistil jsem teď, že jsem měl zapnuté vyhledávání četnějších soubojů a to automatické mlácení jsem ještě neměl k dispozici, ale už je to napravené, hned to jde rychleji.
A nakonec se ukázalo, že od poletuchy jsem byl doslova několik metrů, takže taky fajn :)
@Charllize (07.11.2023 18:52): Tak už mám 7 postav v partě a zbývá teda poslední. Docela mě překvapují ty dungeony, v minulém jsem strávil dost dlouho a nahrabal téměř 30 levelů. Teď mě čeká zas nějaký další.
To rybaření je principielně stejné jako v Pokémonech, to je fajn, dokonce jsem tam vylovil něco, co vypadalo jako mega Kyogre.

Na stream mrknu, když budu moct.

A babča taky dostala hru v pondělí :)
@Tainaru (07.11.2023 18:38): To okrádání měla už ps1 verze z roku 1998. Akorát bylo víc hardcore, nebylo videt co můžeš ukrást a měl jsi jen jeden pokus. Rybaření ne, to je nový :)
Ja Welch mám. Ona byla exkluzivní postava pro psp remaster, v ps1 verzi nebyla. Jelikož Welch je tradiční postava od SO3, ale hratelna je jen v SO2, jinak většinou obstarává praštený scény a craftění jako npc. Něco jako Cid ve FF. Proste maskot série takovej. Ale aspoň budeš mít místo na postavy později. Ja ji až budu hrát za Clauda nabírat už taky nebudu.
Ty artworky jsou výborný, nejlepší ze všech tři verzí. Radost pohledet. Jen bych bral aby se objevovali u všech rozhovorů. Občas je jen text bez artworku.
Rybareni je fajn, je jednoduchý a účinný, žádný mašlovani knoflíků, chytání teploměru a podobně.

Sream bude tak max 90 minut, to dáš. A i trochu objasním celý systém, což se ti třeba bude hodit :)
@Charllize (07.11.2023 17:39): Jo, koukal jsem, že s tím pickpoketingem bude sranda. Vypadá to na stejnou obohacovačku, kterou jsem doposud zažil v Octopathu.
Hra mě zatím opravdu roztomile baví malými humornými detaily. Třeba že to rybaření jde provozovat fakt všude, kde je nějaká louže, i v pítku pro ptáky, heh.
Narazil jsem na postavu Welch, která se mi vlezle snažila dostat do party, ale já ji tam záměrně nechtěl. Claude si musel opakovaně stěžovat, že mu nedává na vybranou odmítací dialogovou možnost, až teda nakonec naprděná odešla :)
Celkem pozdě, až někde na konci druhého kontinentu jsem si uvědomil, že na mapě je možnost fast travelu, lol.

Vážně se mi dost líbí ty moderní artworky postav. Myslím, že hru hezky oživily.

Účast na streamu neslibuju, ale zkusím to nějak. I když bych místo toho radši hrál :))
@Tainaru (07.11.2023 12:20): Nepodceňuj pickpoceting :) Ideálně v PA režimu, když ses s celou partou častěji ti klesá u nich obliba. Daji se nakrást skvělé věci. Okrádat jde úplně každý ve hře :)




@Fritol (07.11.2023 13:38): Jo, můžem. Tak od sedmi? Snad dorazí ještě někdo …Ja to chtěl na launch, 2.11, ale jste schnilý :D Ale aspoň jsem dal ve hře. Pokusím se bez větších spoilerů, tak by mohl i Tainaru.


Add obtiznost…slečna se zřejmě úplně na všechno vysrala a pak se diví, přitom easy obtiznost je jak pro slepý ..
https://twitter.com/Nanayuna__/status/1721659110507032645

Dal jsem zavadecich 90% ať to má nějakou známku. Osobně bych to viděl spiš na 100, hlavně za ten effort co do toho dali. Ale pořád u mně vede SO4. ( a taky aby mě Drol neseřval ze všemu dávám stovky :)
@Charllize (07.11.2023 11:15): Vypadá to na mnoho kompromisů. Samotného mě zajímá, jak se s tím vším popasuju.
Poté, co jsem včera konečně vyzvedl hru, jsem to chvilku hrál, ale ještě jsem v samém začátku, tak mám co dělat. Ale baví mě to.
Tak už jsem ve finále hry. Zhruba 50 hodin. Což jde. Vzhledem k mohutnému post gamu se to natáhne tak na dalších 50. Mám cca lvl 100 z 255. Post game se skládá se zábavního parku kde je třeba aréna s mnoha možnostmi a hlavně cave of Trials, což je mega dungeon s temi nejsilnějšími protivníky a je zhola nutnost mít postavy takzvane na max. Nově je ve hře také přidáno cca 10 world bossu pro pokročilé. No a pak je tu taky druhy průchod hrou s jinou postavou a partaky. Tzn nové private actions a trochu odlišný děj. Celkove je dvojka celkem obsáhlá hra ale třeba na Last Hope to nemá, tam to je se vším všudy tak na 400 hodin. Post game není jakoby po dohrání hry, musí se hra uložit před Final bossem a odejít zpět do sveta a udělat par věci aby se zpřístupnil další obsah.

Pribeh se podle mne na normální obtiznost dá zvládnout kolem 30-40 hodin, což Fríťa asi dá :)

Jinak pokud někdo chce aby hra byla trochu obtížná doporučuji hrát na Universe obtiznost. Earth a Galaxy jsou fakt easy, Obvzlast když hráč využívá všechny možnosti hry. Jako většina SO her jde být OP velmi brzy. Klidně jde mít třeba zbraň co má 1100 dmg na lvl 15 kdy se v obchodech prodávají zbraně co mají dmg 100. Cele to je o sebekontrole a o tom jak to kdo chce hrát.
@Tainaru (05.11.2023 12:07): No SE těch jrpg a remasteru/remaků vydává hodně a prakticky vždycky to je tak ze si to nejvic užijí lidi co hráli original, tedy staroškolský hráči a ti modernější hraci se tomu vyhnou. ( ChronoCross, Ogre Tactics, Minstrel Song, FF7-9 atd ) nebo to udělají moderně ( FF7R, Valkyrie Elysium, FF16 atd) a tam si to zas užijí hlavně moderní hraci a stařešina remcá. U Second Story R se jim povedlo obojí v jednom, a spokojený jsou všichni.
Nějak to vyplnilo tu generační propast mezi hraci jrpg a místo dohadování jestli byl original lepší nebo horší všichni spokojeně hrajou a řeší hru.
Další věc je ta jak se jim povedlo vystihnout odkaz hry a přitom ji úplně celou vlastně prekopali. Dal se říct ze to je definitivní verze SO2 která se drží obou předchozích vydání a přitom přináší milion změn. Což je tak trochu zázrak. To se totiž jen tak nepovede a vlastně ani nevím který remake to kdy udělal líp. Když jsem třeba slyšel ze tam přidali rybaření tak mi šli oči v sloup, ale prostě ne, sedí to tam a je fajn, po dlouhý době mně ve hře bavi chytat ryby :)
No a pak tu je hra samotná samozřejmě. Výborný postavy, skvělý příběh, soubojak, system a taky je třeba zmínit Private action které jsou většinou taky hodně zábavné. Obrovská volnost v rozvoji postav a průzkumu světa. Každý si to muže uzpůsobit jak se mu líbí a vyhovuje. Ale to měl SO vždycky.
Čupr grafika, optimalizace, minimální bugy, krásná stylizace, hudba i zvuky.

Vsechny ty ulehčení co hra má by mně v jinde zvedali obočí, tady to nějak nevadí, a plno věci si hráč muže nastavit sám jak mu vyhovuje.

Podle mně to je recept jak k tomu přistoupit a mít úspěch. Dělat to jinak než dosud. Což tak nějak předvedla i ta BG3.
97% na steamu a momentálně to hraje 6k lidi, celkem solidní :)

A nedivím se, pomalu mi to přijde stejně důležitý jako je BG3 pro wrpg. SE konečně našel recept jak předělávat starý jrpg, doufám že další budou následovat. Takhle měli udělat FF7 remake…
Rozhovor o designu hry.
https://www.rpgsite.net/interview/15055- ... at-pixel-art-revival

Pořád se nemůžu rozhodnout jestli by nebylo lepší kdyby to fakt dali plně 3D. Chápu ze hodně lidi si ty postavy pamatuje v pixel provedení a je jim to bližší. Ja si je taky tak pamatuju, ale nevím, pořád mi v tom high tech 3D prostředí přijdou jak pěst na oko. Ale není to tak ze by se mi ten pixel styl postav a nepřátel nelíbil, jen mi tam moc nesedí. Ono to totiž nepůsobí tak sladěně jako třeba u Octopath Travelera kde to prostředí je pořád v takovém pixel designu. Tady to je prostě moderní 3D grafika. Ale mám asi 8 hodin odehraných a skoro to už nevnímám :)